Chat with us, powered by LiveChat
Fosfor

Fosfor

Fosfor nam može pomoći u rješavanju nekih zdravstvenih tegoba, kao što su slabost mišića, ukočenost i slične bolesti. Normalne razine fosfora u tijelu odličan su način da ostanemo fit i aktivni. Konzumacijom dodataka prehrani s udjelom fosfora možemo povećati želju za seksualnošću, a uz to možemo ukloniti i impotenciju i poremećaje spermija.

Fosfor

Prednosti konzumacije i uloga u tijelu:

Fosfor je mineral koji se nalazi u mnogim namirnicama, a ujedno je i jedna od najčešćih tvari u našoj svakodnevnoj okolini. U tijelu igra važnu ulogu pri zdravlju bubrega, kosti, mišića i krvnih žila.

U kombinaciji s kalcijem brine za izgradnju kosti, a važnu ulogu ima i kod nukleinskih kiselina i staničnih membrana. Također sudjeluje u proizvodnji energije u tijelu.

Kada je razina kalcija u tijelu previsoka, tijelo apsorbira manje fosfora i obrnuto. Za pravilnu apsorpciju fosfora također nam je potreban vitamin D.

Manjak i simptomi:

Manjak fosfora u tijelu nazivamo hipofosfatemija. Javlja se kada je količina fosfora u krvi preniska, što pak uzrokuje pad razine energije. Moguća je i pojava slabosti mišića, umor i niska tolerancija na tjelovježbu. Budući da se smanjena razina fosfora u tijelu podudara s niskim udjelom kalcija i vitamina D, u dužem vremenskom razdoblju može doći do slabih i mekih kostiju, što pak vodi k nastanku bolova u mišićima i zglobovima.

 

Preporučena dnevna doza:

Djeci (1-3 godina) je dnevno potrebno 500 mg fosfora.

Djeci (4-6 godina) je dnevno potrebno 600 mg fosfora.

Djeci (7-9 godina) je dnevno potrebno 800 mg fosfora.

Djeci (10-12 godina) je dnevno potrebno 1250 mg fosfora.

Djeci (13-14 godina) je dnevno potrebno 1250 mg fosfora.

Mladeži (15-18 godina) je dnevno potrebno 1250 mg fosfora, neovisno o spolu.

Odrasli: ženama i muškarcima dnevno je potrebno 700 mg fosfora. Trudnicama je dnevno potrebno 800 mg, a dojiljama 900 mg fosfora.

 

Nuspojave ili predoziranje:

Visoka koncentracija fosfora u krvi naziva se hiperfosfatemija. Neki simptomi spomenutog stanja vrlo su slični simptomima manjka fosfora. Najčešće se javljaju bolovi u zglobovima, bolovi u mišićima i slabost mišića. Ljudi s visokom koncentracijom fosfora u krvi mogu se suočiti sa svrbežom i nadraženim očima. Simptomi težih slučajeva predoziranja uključuju zatvor, slabost, povraćanje i proljev.

 

Dobar izvor hranjivih tvari:

Fosfor se nalazi u:

  • svinjetini,
  • ribama (bakalar, losos, tuna),
  • mlijeku,
  • čokoladi,
  • jogurtu,
  • likeru od jaja,
  • žitaricama,
  • borovnicama.

 

Jeste li znali?

Fosfor nam može pomoći u rješavanju nekih zdravstvenih tegoba, kao što su slabost mišića, ukočenost i slične bolesti. Normalne razine fosfora u tijelu odličan su način da ostanemo fit i aktivni. Konzumacijom dodataka prehrani s udjelom fosfora možemo povećati želju za seksualnošću, a uz to možemo ukloniti i impotenciju i poremećaje spermija.

Pravilne razine fosfora osiguravaju normalan rad mozga. Mnoga istraživanja povezuju manjak fosfora s većim rizikom za nastanak kognitivnih smetnji i preranim početkom neuroloških smetnji, kao što su demencija i Alzheimerova bolest. 

 

Ne propustite! Posebne ponude:

59.00 KN
Konopljine sjemenke prirodan su izvor vitamina E i minerala!   Naziv konoplja (Cannabis) ..
139.00 KN 119.00 KN
Vitamini i minerali od A do Z – vrhunski multivitaminsko-mineralni kompleks   Vitam..
119.00 KN
Multivitamini s mineralima i drugim hranjivim tvarima.   Ljudsko tijelo treba v..

Slični članci

Folat (folna kiselina, vitamin B9)

Folat (folna kiselina, vitamin B9)

Niske vrijednosti folata u tijelu povezujemo s povećanim rizikom od depresije i lošim učinkom na lij.."

Cink

Cink

Cink ima važnu ulogu u proizvodnji hormona, uključujući povećanje razine testosterona koji ima važnu.."

Copyright © 2012 - 2021 | Be Healthy d.o.o. |
Mapa stranice